środa, grudnia 21, 2016

Wegańska tarta orzechowa



Najlepszy mus czekoladowy, jaki jadłam. W internecie można znaleźć
Ostatnio jestem urzeczona wypiekami, które mogą powstać z ciecierzycy. Połączenie ciecierzycy i masła orzechowego jest tak przepyszne, że mogłabym jeść je na każdy posiłek! Tarta jest bardzo kremowa, rozpływająca się w ustach. Nawet osoby o wymagających kubkach smakowych były zachwycone. Polecam. :)


Składniki:
(średnica 16cm - jeśli macie tortownicę ok. 22-23 cm to składniki należy podwójnie odmierzać)
/szklanka – 250ml/

Spód:
-100g mąki orkiszowej
-1/3 szklanki oleju kokosowego (niestopionego)
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2-4 łyżeczki ksylitolu/cukru pudru (zmielonego np. w młynku do kawy) (u mnie 2 łyżeczki*)
-1-2 łyżki zimnej wody
*można dodać 4, ponieważ ja wolę mniej słodsze wypieki ;)

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i ksylitolem, dodajemy olej, wyrabiamy. Dodajemy wodę tak, aby uzyskać elastyczne ciasto. Wykładamy nim wyłożoną folią tortownicę lub natłuszczoną formę do tart. Wkładamy na 15 min do lodówki. Po tym czasie pieczemy ok 14-16 min w 180°C.


Mus:
-1 puszka ciecierzycy (próbowałam robić z gotowanej, ale bardziej smakuje mi ciecierzyca z puszki w tym wydaniu)
- 3 łyżki masła orzechowego (75g)
-2 – 3 łyżki syropu z agawy/miodu(nieweganie)/innego słodzika
-1/4-1/3 mleka sojowego (tak, aby uzyskać rzadką masę, która zastygnie w lodówce)
- nasionka z 1 laski wanilii

Mieszamy wszystkie składniki, blendujemy. Wykładamy na ostudzony spód. Posypujemy wierzch orzeszkami. Wstawiamy do lodówki do stężenia.



2 komentarze:

  1. Wypróbuję :) "-1/4-1/3 mleka sojowego (tak, aby uzyskać rzadką masę, która zastygnie w lodówce)" - puszki czy szklanki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Słuszna uwaga! Dziękuję serdecznie, sprawdzam wpisy, ale czasem parę błędów się wkradnie. :D Szklanki (250ml). :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Greenlandia , Blogger