wtorek, stycznia 10, 2017

Wegańskie bezglutenowe ciastka brownie

Jedne z lepszych ciastek czekoladowych jakie jadłam, naprawdę! :-) Typowo brownie ciasteczka, lekko kruche z zewnątrz, miękkie, zbite w środku. Jak dla mnie - nie czuć w tej wersji w ogóle fasoli (piekłam również bez mąki i fasola była według mnie wyczuwalna). Bardzo szybkie w wykonaniu. Czego można chcieć więcej? :-) 


Składniki (8 średnich ciastek):

   -1/2 puszki fasoli czerwonej
  - 2 płaskie łyżki (25g) masła orzechowego (100% orzechów arachidowych)
  - 30g mąki amarantusowej*
  - 15 g zmielonego ksylitolu (3 łyżeczki) – można dodać więcej jeśli wolicie       słodsze ciastka
  - 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
  - 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
  - 4 łyżki wody
  - 3 łyżeczki kakao

*można dodać innej mąki albo pominąć - wtedy zmniejszyć ilość wody do 1,5 łyżki

Fasolę blendujemy z masłem orzechowym na gładką masę, dodajemy wodę wymieszaną z kakao i ksylitolem, siemię lniane, proszek do pieczenia, ponownie blendujemy. Dodajemy mąkę, mieszamy dokładnie i odstawiamy na 20 min, aż masa zgęstnieje. Po tym czasie formujemy płaskie ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ciastka przez około 18-20 min (uważając, żeby się nie przypaliły) w temperaturze 180˚C. Studzimy i cieszymy się przepysznymi czekoladowymi ciasteczkami. :-)


3 komentarze:

  1. Moja mama jest wielką fanką brownie, ale ma cukrzycę, więc nie powinna zbyt często go jeść. Podrzucę jej ten przepis, bo jest świetną alternatywą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama choruję na cukrzycę, także doskonale rozumiem. :) Możesz podrzucić mamie sernik na spodzie musli :D Idealnie się sprawdzi. :)

      Usuń

Copyright © 2016 Greenlandia , Blogger